De volledige werking van SalesRed.
In slechts 7 stappen.
Stap 1 Offerte
- De verkoopnotities en offerte aanvraag digitaal beheren
- Het programma herinnert je aan alle verkoopacties die je moet uitvoeren
- De klantgegevens die je hebt ingevuld kan je omzetten naar de offerte
- Kies wat je wilt aanbieden en je offerte tekst is al bijna klaar voor verzending
- Verwerk ontwerpen en overige bestanden slim in je offerte
- Een offerte duurt gemiddeld 3-5 minuten om te maken inclusief prijscalculatie
- Als je de offerte vergeet op te volgen dan herinnert het programma je vanzelf!
Stap 2 Prijs calculeren
- Calculeren kan op meerdere manieren, van simpel tot vergevorderd, aan jou de keus!
- Werk met eenheidsprijzen, staffelprijzen, variantprijzen, tijdelijke artikelen, subcalculaties en nog veel meer!
- Na het invullen van de calculatie stuur je de offerte met 3 klikken naar de klant
- De klant ontvangt een keurige offerte met de online akkoord knop
- Nadat de klant online akkoord heeft gegeven ontvangt u een melding!
Stap 3 Online akkoord
- De klant ontvangt een door u ontworpen bericht als dank voor hun opdracht
- Tegelijkertijd ontvang jij een melding dat je aan de slag kan gaan voor de klant
- De orderbevestiging wordt automatisch door het programma aangemaakt op basis van de offerte
- De leverdatum wordt automatisch meegenomen in de google maps kaart die voor je klaar staat in ons planningsysteem met daar op alle plaatsingen aangeduid binnen de komende week, twee weken en later dan twee weken.
- Inkoop regel je in hetzelfde dossier, kies de leverancier, vul de template aan en verzenden maar!
Stap 4 Planning mobile
- De planning beheer je via de computer, smartphone of tablet
- In ons planningsysteem kan je taken online in- en uitklokken
- Maak de werkbon op met 3 klikken automatisch met de benodigde informatie!
- Als je taken wilt uitbesteden kan je ook ZZP’ers/freelancers aan het werk zetten via de werkbon, ondersteund met QR-codes om jezelf of anderen te kunnen klokken, de planning op te vragen, de opdracht gereed te melden en nog veel meer!
Stap 5 Aflevering
- De afleverbon voeg je in 3 klikken toe waarna je deze ook op je smartphone of tablet digitaal kan laten ondertekenen door de klant
- Indien de klant opdrachten komt ophalen, kan je foto’s van het eindresultaat uploaden en de gereedmelding met foto’s van het eindresultaat automatisch versturen door één van onze handige QR-codes te scannen
- Na levering werk je de verbruikte materialen en producten bij in je voorraadbeheer
Stap 6 E-facturatie & online betalen
- Facturen worden automatisch aangevuld met informatie die in je offerte staat, zodat je vrijwel nooit iets hoeft aan te passen aan de factuur
- De factuur voeg je toe met twee klikken
- Het programma houdt rekening met de gewenste betalingstermijn voor deze klant met bijbehorende termijnbedrag- of bedragen
- Je kan ervoor kiezen je factuur te voorzien van een iDEAL online betalingsmogelijkheid voor de klant
- Na twee klikken verzend je de factuur en regelt de automatische koppeling met je boekhoudprogramma de rest
Stap 7 Opdracht afgerond!
- De gegevens die je hebt verzamelt worden automatisch gearchiveerd
- De offerte die is afgerond kan je altijd nog voor dezelfde of andere klanten hergebruiken door de offerte te ‘herhalen’ zoals wij dat noemen
- Stuur als voor de aftersales een opvolgactie via de CRM functie om klanttevredenheid te waarborgen
- Alle verzamelde gegevens worden direct toegevoegd aan je financiële en verkoopcijfers
Ontdek het zelf!
- Automatisering van je bedrijf en haar processen
- De klant is sneller geholpen en jij houdt meer tijd over voor andere zaken
- Bewaar overzicht en voorkom zo fouten
- Geen dubbele invoer, dus wat je invult hoef je nooit een tweede keer in te vullen
- Sluit je aan bij honderden tevreden gebruikers die hun omzet het eerste jaar tot wel 30% zien stijgen!